Twórcy aplikacji do zarządzania opiniami, takiej jak Rating Captain zdecydowali się stworzyć ranking opinii agencji SEO z Polski. Topowe 10 agencji poddali szczegółowym audytom za pomocą narzędzia Reviews Audit. Tworzenie rankingu rozpoczęto od tego, że w oknie wyszukiwania Map Google eksperci Rating Captain wpisali frazę “agencje SEO”. W dalszej kolejności w wynikach wyszukiwania eksperci z Rating Captain wybrali agencje SEO, które miały najwięcej opinii i najlepszą średnią ocen.
Aplikacja Rating Captain
Rating Captain to nazwa przedsiębiorstwa, które jest odpowiedzialne za stworzenie aplikacji o tej samej nazwie. Firma powstała w 2019 roku. Startup stworzył narzędzie, dzięki któremu możliwe stało się wsparcie firm z branży e-commerce i firm internetowych. Budowanie pozytywnego wizerunku tych firm i ich produktów, a także zwiększanie satysfakcji klienta to podstawowe cele wykorzystania wspomnianej aplikacji. Aby aplikacja mogła poprawiać wizerunek firm dzięki gromadzonym opiniom, jej twórcy sięgnęli po algorytmy sztucznej inteligencji, a także systemy analityki big data. Uczenie maszynowe pozwala w opisywanej aplikacji automatyzować obsługę negatywnych opinii. Dodatkowo dogłębna analiza treści daje możliwość błyskawicznego wykrycia elementów, które wymagają poprawy. Co ważne, spółka, o której piszemy, otrzymała dostęp do zaplecza naukowego i możliwości realizacji prac badawczo-rozwojowych we współpracy z ekspertami Uniwersytetu SWPS. Rating Captian to zdecydowanie firma z aspiracjami na sukces międzynarodowy. Produkt w postaci aplikacji ma ogromny potencjał, tym bardziej że wspierany jest zaawansowanymi badaniami naukowymi.
Jakie były wyniki rankingu opinii autorstwa Rating Captain?
W rankingu opinii autorstwa Rating Captain wyróżnione zostały następujące polskie agencje SEO.
- SEOSEM24 (klasa A)
- Widoczni Poznań (klasa A),
- Delante Kraków (klasa B),
- Grupa TENSE Poznań (klasa B),
- Semcore Poznań (klasa B),
- Sempire Poznań (klasa B),
- Artefakt Wrocław (klasa B),
- EACTIVE Wrocław (klasa B),
- Internetica Warszawa (klasa B), a także
- SEOGroup Gdynia. (klasa B).
Wymienione agencje SEO to nie tylko liderzy krajowi, ale także liderzy w największych miastach w Polsce. Jak łatwo zauważyć SEOSEM24 i Delante Kraków to firmy, które stacjonują w Krakowie. Są one w tym mieście lokalnymi ekspertami w świadczonych usługach. Z kolei miasto Poznań reprezentuje Grupa TENSE Poznań, Semcore Poznań, a także Sempire Poznań. Z kolei Artefakt Wrocław to jedyna agencja SEO z topowej dziesiątki, która stacjonuje we Wrocławiu. W Gdyni karty rozdaje agencja SEO Group Gdynia. Dla wszystkich wyróżnionych lokalnie i na skalę całego kraju agencji, miejsce w rankingu opinii jest bez wątpienia sporym sukcesem.
Agencja SEOSEM24 z Krakowa ma średnią ocen 4.97, liczbę opinii 393, 156 nowych opinii w ostatnim kwartale, średnią długość opinii: 137 znaków, a odsetek opinii bez tekstu 8%. Na tablicy zaufania SEOSEM24 otrzymała klasę A. Wspomniana klasyfikacja uzależniona jest od liczby opinii, a także średniej oceny.
Druga agencja SEO w rankingu opinii to Widoczni Poznań. Wyróżnia się ona średnią ocen: 4.92, liczbą opinii: 386, 23 nowymi opiniami w ostatnim kwartale, średnią długością opinii: 177 znaków i odsetkiem opinii bez tekstu: 8%. Agencja Widoczni Poznań podobnie jak SEOSEM24 może pochwalić się klasą A na tablicy zaufania.
Trzecią lokatę zajęła w opisywanej klasyfikacji agencja Delante Kraków. Agencja Delante Kraków może pochwalić się tym, że ma średnią ocen: 4.83, liczbę opinii: 193, nowe opinie w ostatnim kwartale: 18, średnią długość opinii: 206 znaków, a także odsetek opinii bez tekstu: 26%. Delante Kraków także znajduje się w klasie B.
Na czwartej pozycji w rankingu opinii znajduje się Grupa TENSE Poznań. Wspomniana agencja SEO wyróżnia się średnią ocen: 4.33, liczbą opinii: 330, 15 nowymi opiniami w ostatnim kwartale, średnią długością opinii: 275 znaków, a także odsetkiem opinii bez tekstu w wysokości 23%. Grupa TENSE Poznań także znalazła się w klasie B na tablicy zaufania.
Piąte miejsce w klasyfikacji Rating Captain należy do Semcore Poznań. W tym wypadku średnia ocen wynosi: 4.82, liczba opinii: 162, nowe opinie w ostatnim kwartale: 6, średnia długość opinii: 256 znaków, a odsetek opinii bez tekstu: 12 procent. Semcore Poznań także otrzymała klasę B na tablicy zaufania.
Szósta pozycja w rankingu opinii należy do Sempire Poznań. Wspomniana pozycja oznacza średnią ocen: 4.8, liczbę opinii: 96, nowe opinie w ostatnim kwartale: 9, średnią długość opinii: 175 znaków i odsetek opinii bez tekstu: 10%. Sempire Poznań jako agencja SEO otrzymała klasę B.
Na siódmym miejscu znajduje się agencja SEO Artefakt Wrocław. W tym wypadku odznacza się ona średnią ocen: 4.4, liczbą opinii: 173, 12 nowymi opiniami w ostatnim kwartale, średnią długością opinii: 191 znaków i odsetkiem opinii bez tekstu: 21%. Artefakt Wrocław również ma przypisaną klasę B na tablicy zaufania.
Na ósmej pozycji znalazło się EACTIVE Wrocław. Średnia ocena w tym wypadku to: 4.48, liczba opinii: 80, nowych opinii w ostatnim kwartale jest 3, średnia długość opinii to 229 znaków, a odsetek opinii bez tekstu 22%. Agencja EACTIVE Wrocław otrzymała klasę B na tablicy zaufania.
Dziewiąte miejsce w rankingu opinii należy do Internetica Warszawa. Wspomniana agencja SEO może pochwalić się średnią ocen: 4.35, liczbą opinii: 106, nowymi opiniami w ostatnim kwartale: 4, średnią długością opinii: 226 znaków, a także odsetkiem opinii bez tekstu w wysokości 23%.
Na dziesiątej pozycji znajduje się SEOGroup Gdynia. W tym wypadku średnia ocena to: 4.99, liczba opinii: 72, 1 nowa opinia w ostatnim kwartale, a także średnia długość opinii: 189 znaków i odsetek opinii bez tekstu w wysokości 8%.
Dlaczego opinie i odpowiednie zarządzanie nimi jest tak ważne?
Opinie na temat firm, a także zarządzanie nimi jest bardzo ważne w marketingu internetowym. Nikt przecież nie chce kupować kota w worku. Właściciele firm, inwestując pieniądze w określone usługi lub produkty, zawsze chcą sprawdzić, jakie rezultaty mieli inni, korzystając z konkretnej oferty. Opinie mogą stanowić żywą i co ważne bezpłatną reklamę. Rekomendacje, które są wiarygodne mają ogromną wartość. To właśnie, w tym tkwi sekret na przykład marketingu szeptanego. Jeżeli dana firma ma dużą liczbę pozytywnych opinii budowany jest wysoki poziom zaufania do niej.
Negatywne opinie także mają ogromną wartość. Jest tak z tego powodu, że pozwalają one rozwijać się firmom. Dzięki negatywnemu feedbackowi każdy właściciel przedsiębiorstwa może sprawdzić, jakie aspekty przedsiębiorstwa wymagają poprawy bądź też ulepszenia.
Jeżeli chodzi o zarządzanie opiniami, bardzo ważne jest publikowanie właściwych odpowiedzi odnoszących się do negatywnych recenzji. Jeżeli bowiem właściciel firmy bądź też osoba odpowiedzialna za odpowiadanie na komentarze nie odpisze w ogóle na negatywną opinię lub zrobi to ze sporym opóźnieniem, niezadowolony klient może poczuć się zignorowany. Dodatkowo, tworzy to negatywny obraz przedsiębiorstwa. Odpowiedź na negatywne opinie może zawierać na przykład propozycję zadośćuczynienia, przeprosiny lub zwyczajną próbę wyjaśnienia sytuacji. Jeżeli w danym przypadku negatywne słowa zawarte w opinii są niesprawiedliwe i nie odnoszą się nijak do rzeczywistości, również warto zareagować, broniąc interesu firmy.
Optymalną sytuacją jest, gdy firma ma wizerunek otwartej na krytykę i chętnej do pogłębiania relacji z klientami za pomocą platform opiniotwórczych. Przeprowadzone za pomocą narzędzia Reviews Audit analizy i oceny firmowych wizytówek sprawiły, że jak na dłoni widoczne są zarówno mocne, jak i słabe strony wspomnianych działalności.
Dlaczego stworzony ranking opinii jest wiarygodny?
Stworzony przez specjalistów z Rating Captain ranking opinii jest całkowicie wiarygodny, gdyż opiera się na bezstronnym i analitycznym narzędziu Reviews Audit. Dzięki możliwościom wspomnianego narzędzia wszystkie agencje SEO, które wzięły udział w rankingu, zostały bardzo szczegółowo przebadane pod kątem opinii. Możliwe stało się przeanalizowanie i ocenienie parametrów, takich jak:
- widoczność,
- jakość recenzji,
- analiza zaufania,
- główne skargi,
- konkurenci Google,
- słowa kluczowe,
- liczba profili,
- matryca zaufania,
- nowe recenzje w ostatnim kwartale,
- czas odpowiedzi,
- średnia ilość tekstu,
- liczba recenzji bez tekstu,
- ton ekspresji i wielu innych.
Gdyby ranking tworzony był bez wspomnianego narzędzia, można byłoby mówić o mniej obiektywnym podejściu. Dzięki wspomnianemu narzędziu klasyfikacja jest rezultatem fachowych audytów. Bardzo duża liczba parametrów wyraźnie określiła mocne i słabe strony każdej agencji.
Jakie korzyści z wyróżnienia mają obecne w rankingu opinii agencje SEO?
Obecne w rankingu opinii agencje SEO, takie jak: SEOSEM24, Widoczni Poznań, Delante Kraków, Grupa TENSE Poznań, Semcore Poznań, Sempire Poznań, Artefakt Wrocław, EACTIVE Wrocław, Internetica Warszawa i SEOGroup Gdynia z pewnością sporo skorzystają na obecności w rankingu. Wymienić można korzyści, takie jak:
- potwierdzenie eksperckiej wiedzy i umiejętności w oczach klientów, kontrahentów i samych pracowników agencji,
- zwiększenie poziomu zaufania do wyróżnionych agencji,
- dodatkowa reklama firm,
- możliwość dowiedzenia się, co jeszcze można poprawić w zarządzaniu opiniami. Każdy audyt przeprowadzony za pomocą Reviews Audit jest bowiem opatrzony dodatkowo sugestiami dotyczącymi dalszych działań z wizytówką.
Wyróżnione agencje mogą zatem zdobyć pożyteczne informacje, poprawić swój wizerunek oraz wypromować się w sieci dzięki obecności w rankingu opinii Rating Captain.
Podsumowując, Rating Captain to nazwa przedsiębiorstwa, a także aplikacji, która służy między innymi do inteligentnego zarządzania opiniami. Twórcy wspomnianego narzędzia sklasyfikowali 10 najlepszych ich zdaniem agencji SEO, a w ramach klasyfikowania przeprowadzili audyty. Wyróżnionym agencjom należą się szczere gratulacje, tym bardziej, patrząc na liczbę firm o tej specjalizacji. Udział w rankingu to także dodatkowa reklama i potwierdzenie wysokiego poziomu świadczonych usług.